Ferace Modelleri Liderliği Ele Aldı
Kuveyt’ten İngiltere’ye, Malezya’dan Abd’ya Müslüman bayanların ortak popularite (moda) zevki ferace (abaya) artık Tc’de depopüler.
Fransa Cumhurbaşkanı Nicolas Sarkozy, 2010’da burka ve çarşaf yasağı getirmişti. Arkasından da Avrupa’nın meşhur modelistleri yasağa reaksiyon olaraktan Müslüman kadınlarınkullandığı çarşaf hayat arkadaşı abayayı (ferace) Paris’te sahneye çıkarmıştı. John Galliano, Nina Ricci, Jean Claude Jitrois gibi desinatörlerin ilavinde İtalyan moda devleriBlumarine ve Alberta Feretti gibi markalar, defile yapıp Müslüman kadın imajınıkendilerine bakarak yeniden yorumladı. Organizatör, Suudi Arabistan’daki Use lüks alışveriş merkezi Saks Fifth Avenue’nin tedvir edicisi (yöneticisi) Lübnan asıllı Dania Tarhini’ydi. “Biz tüm dünyaya, bu giyeceklerin sadece zorluk aşağısında giyinilen kıyafetler bulunmadığını, dizayn oranları de olduğunu teşhir etmek istiyoruz.” demişti Tarhini ve bu gayesine da mevcuttu. Suudi Arabistan’da kızların dışarı çıkarken kullanmak zorunda olduğuabaya sembol olmaktan çıkıp tüm yer yüzünde Müslüman kadınlar arasında moda hâline erişti. Bir lime, boydan, zayıf hafif bezden dikilen abayanın memleketimizdeki ismi ferace. Arap devletleri için olağan bir giyecek olsa da Türkiye için önceki vakitlerde, Osmanlı imparatorluğu periyotunda kalmış bir popularite (popularite (moda)). Büyük kollu, yakasız, bol ve siyah şıklıkta (renkte) pardösüyüandıran ferace, Anadolunun batısında köylerde az birşey değişmiş, küçülmüş, ileri giysiye dönüşmüş tarzda yararlanılıyor.
Daha önce pardösü takan, giymeyen farklı sosyo-iktisadi kesimden tesettürlü bayanlar feraceyi aşırı sevdi. Niçin mi? zayıf bezden ve bol kesimli dikilmesi yaz aylarını tesettüre yaraşır tarzda daha fazla katlanılır kılıyor. 1 ton (renk) ve parçadan oluşması papuç, başörtüsü, çanta kombinasyonunu kolaylaştırıyor. Gündelik modeller elverişli hareket alanı karşılarken, ipek ve zevcesi zarif bezlerden dizayn edilen, işlemeli taşlıabiyeler husisi dönemlerde değişik bir tarz açığa yerleştirmek talep edenlerin seçimi hâline ulaştı.
Feracenin tasarım ve modayla buluşması Körfez ülkeleri ve o coğrafyanın insanlarının hayatını sürdürdüğü Batı için yeni 1 durum değil. Örneğin Reem ve Hind Beljafla kardeşlerin markası ‘Das Wide variety’ Dubai merkezli ve tüm yerküreye eser pazarlıyor. Dubai Vogue yedi times ikibinon’da en güzel basmakalıp elbise, Harper’s Bazaar ikibinon en nefis tasarım ödülünü sağlayan marka, kasımda gerçekleşen Londra Popularite (moda) Haftası’nda abaya örnekleriyle beğeniye arzedildi. Alışılmış biçimin dışına ilan edilen Das Selection’in hedef kitlesi gençler. Bu nedenle devingen tonlar, ten ayrıntılar, kuşaklar itinacezbediyor.Abayanın esas memleketi Suudi Arabistan. Eş topraklardan bu biçime önderlik eden stilistlerden 1'i de Hania Albraikan. Markası Hania. Ailesinden kalma ufak çaplı işletmeyi büyütüp özgü dizayn markasına dönüştürmüş. mamulleri şatafatlı ve görkemli. Arap çizgilerinin ilavinde Japonların kimonosundan esinlenmiş. Hania’da tüyler, parlak kısımlar (kayalar), çiçekli el işlemeleri konvensiyonel görüşlü olsa da lüks ve çağdaş görünümünden ödün sağlamıyor. Abaya desinatörleri içinde Barjis Chohan farklı 1 mahâlde. Nedeni, Londra’nın odak mahalinde tahsis ettiği butiğiyle şehrin mal sahibi hanımlarının sık gidilen yeri olması. Alıcıları içinde Müslümanlar dek Hıristiyan ve Hindular da mevcut. Çalışmaları yalın ve elegant. Çoğunlukla siyah rengi yeğliyorlar, koluna, yakasına ya da beline eklediği tertibatlarla tekdüzeliği bozuyor.
Abaya demek ki feracenin tutulan olduğu şu vakitlerde NCL, Muammer Ketenci, Ferracecigibi markalar yurdumuzda zihne birinci varan markalar arasında. Nitelik ve tasarımla kıyaslandığında Arap desinatörlerle benzer kulvarda konum almasalar da yeni kuşak Türk modacılar aradaki ayrımı örtecek gibi.
Merhaba
Blogger tarafından desteklenmektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder